JellyPages.com

Thursday, January 7, 2010

1ST DAY KEJE !

06/01/2010 ! my 1st day masuk keje kfc. s a cashier. but i'm still in training. yea, waktu keje aku 4 dis week dr kul 6ptg-11mlm. tired lol! 6 jam berdiri xde duduk. n biasela aku org baru sure ase kekok ape. tawu x, 1st time pakai baju kfc! aku nk nanges la jgk an. sbb sume menggelebeh! baju besa, slua! n then kt kfc if xmo kai tdg, kai cap n rmbut sanggul. nmpk giler nye poyo aku! hahaha. tp aim g keje bkn nk melawa, bedah! nak keje dpt gaji. hhehe! n then td aku mskla keje. n aku jumpa kak azimah n cik izad, kak azimah tuh cashier yg da lme kt c2 n cik izad tuh cm antara 3org manager kfc c2. da tgk muke 2org nie,. cm dpt agk ja garang! hehehhe. tp tibai jela. 1st, kak azimah aja aku cne nk amk order, greetings. n then dye blk, sbb ye smpi kul 6.30 ja. time kak azimah nk balek, aku cm nak nanges!!! sbb da xde cashier pmpn kt c2 except azimah( sama nama dgn kak azimah). girl nie sebaya aku tp dye bhgn kemas2 dpn. jadi, mulala episod aku sebagai patung dihadapan kaunter tuh tanpa mengerti apa yg sedang berlaku! hahaha! cm mkn gaji buta lak aku. =.=' bknlaaa. aku kn dlm training g. so, sblh mlm, cik izad aja aku sumenye. cara2 greetings, smpaila guna kaunter tuh. it's very very complicated!! aku gementar sepanjang keje arini. nak nanges but cover!! =.= n then aku cm segan cket dgn cik izad(sbb muke dye cm garang), naseb baek ade abg wan. abg wan nie pown cashier. n aku adela tlg dye sikit2 nk sediakn mknn yg customer mnx. jz xberani agy nk amik order. insyallah lama2, aku akn boleh! chaiyukk!!! BERUSAHA SELAGI BERNAFAS! hee~ (^_^) n then sembang2 dgn abg wan. n cik izad seems like marah cket. hahaha. dye suh aku tgk. aku tgk jela. eala, aku kn bakal cashier t sure kna tawu cara2. tp cara keje aku tadi agak bersepahla. eala, org xpena wt keje umh an. :> n aku pn kna basuh peralatan yg berkaitan dgn kawasan kaunter. time membasuh tuh an, aku bergenang air mata! ahhaha !!! eala, org xpena wt kje umh tetibe nk kena basuh sume tuh. tapi i'v fun there jgk. sbb aku dapat blaja bnd baru! n aku blk dlm kul 1130. ayah da tggu da kt bwh. cian ayah. hehehe. n then aku pn balekla. trus mndi n on9 nk tulis blog nie. aku agak teruja! hahaha! n esok aku cuak cket. cz bahagian cashier, aku dgn cik izad. bkn pe, i never judge person, jz aku cm lebih selesa dgn abg wan. myb sbb kitorang pekerja n then cik izad manager tuh yg ase ade jurang cket but aku faham! manager kna sikap cm2. bg anak2 buah xpijak kpla n xwat kje.  papepn, fun la jgk kt sne. mnx2 la dpt bertahan lama. heheh! insyallah !!!

No comments: